Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Wie is God?

anita mama van 4's schermafbeelding
    Leeftijd
    47

Standaard Wie is God?

Er was er eens een vader en een zoon.

De zoon zegt tegen de buurman : Dit is onze vader.

Nee zegt de buurman : Het is onze buurman

Op straat komt er een vrouw aan en de zoon zegt : Deze man is onze vader.

Nee zegt de vrouw : Die man is onze grote onbekende

In de supermarkt botst er een kind tegen de vader van de jongen aan. Hee ,kijk uit ,zegt de zoon : Dit is onze vader . Nee zegt het meisje : we moeten bang zijn voor die man want dat is mij geleerd.

In een wachtrij zegt een man : die man is onze tegenstander want hij wil
    voordringen. Nee zegt de zoon , het is onze vader

Op straat wil er een man vechten met de vader. De man zegt : dat is een man die ruzie maakt met iedereen.

In het ziekenhuis komt er een vrouw aan die niet kan lopen. Ze zegt tegen iedereen : Die man is de betermaker. Nee zegt de zoon , die man is onze vader .

Kijk maar uit zegt er een man tegen de zoon. Als je niet luisterd naar die man dan krijg je straf. Nee zegt de zoon : dat is onze vader.

En zo kwam het dat er ruzie ontstond omdat iedereen gelijk wilde hebben.
    Iedereen had gelijk en niemand had gelijk.
    In de band met de vader hadden ze gelijk maar waar ze niet gelijk in hadden was dat hij voor iedereen was wat ze zelf vonden
    Zo resten ons geloof hoop en liefde maar de liefde is het grootst

Marian
    Guest

Standaard Re: Wie is God?

geen]
    Laatst gewijzigd door Marian; 11 november 2009 om 21:56

beele
    Guest

Hoi Anita, dat heb je mooi geïllustreerd.

Ik denk dat er zoveel verschillende gedachten over het Goddelijke wezen zijn, en dat het Goddelijke wezen dat ook geen probleem vind....

Voor mij is Hij onze hemelse Vader Jehovah God!

De ander noemt hem Allah!

Weer een ander ziet in Boeddha, God!

Hoe zie jij God?

Groet Beele
    Laatst gewijzigd door beele; 28 september 2009 om 20:18

Ton
    Guest

Anita, je besluit met:

"In de band met de vader hadden ze gelijk maar waar ze niet gelijk in hadden was dat hij voor iedereen was wat ze zelf vonden."

Of is het zo dat hij voor iedereen was wat hen door anderen verteld was over hem...(zonder zelf een mening te durfen ontwikkelen)?

.

anita mama van 4's schermafbeelding
    Leeftijd
    47

Hoi,

Ton ik krijg jouw zin niet helemaal goed gesnapt ( mijn probleempje en het is nog vroeg haha) maar wat ik bedoel is dat mensen reageren vanuit de inzichten , wat ze ervaren en hoe ze daarop de wereld kleuren.

In mijn ervaring heb ik heel wat soorten Goden doorlopen maar kwam erop uit dat ik eerst zelfrespect en zelfliefde moest leren en zo kwam het dat Mijn beleving van God , voor mij , heel wat prachtiger werd.

Verder begin ik de essentie van bijbelteksten , als gevold daarvan , anders te begrijpen.

Als vb : Jezus zei : sta op , neem uw bed op en wandel.

Eerst zag ik zo letterlijk een man die bij ejzeus kwam en jezus zorgde dat die man weer kon lopen.

Maar nu zie ik wat anders. De man stelde geloof in Jezus ( geloof in de weg van Jezus ) , en jezus zei toen , sta op en wandel . Zo werd die man zijn eigen wonder.

Jezus zei nl niet : kom maar dan neem ik je op mijn rug en hoef je niet meer te lopen.

En nog verder bekeken : Jezus zei : mensen ga niet afwachten maar creeéer de voorwaarden om zelf verder te kunnen en neem je kruis die je te dragen hebt gekregen in dit leven op je.

Zoietst
    Zo resten ons geloof hoop en liefde maar de liefde is het grootst

Regels voor berichten