Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
    ZENODotus's schermafbeelding

Standaard Re: OT:Jehovah's getuigen- Is Jezus uw middelaar?

Volgens mij heeft deze verwarring vooral te maken met de geschiedenis van JG; voor de jaren '30 was er geen sprake van de grote schare; ook Russell heeft nooit geloofd dat de bijeenbrenging door prediking bedoeld was voor heel de wereld, maar voor de kleine kudde, de werkelijke gemeente van God bijeen te brengen, terwijl iedereen wel gered ging worden, behoorden zij niet tot de gemeente van God, en zouden in het duizendjarige rijk tot nauwkeurige kennis worden gebracht. Uiteindelijk is de grote schare ingeluid door Rutherford. In feite heeft Rutherford dus in feite de lijn van Russell doorgetrokken, met dien verstane dat hij dus de grote schare discrimineerde als zijnde van een lagere rang dan de kudde met een hemelse hoop.

Zelf geloof ik dat Jezus WEL de middelaar is tussen ALLE mensen en God, in dien verstande dat zijn leven gegeven is om iedereen te redden, zoals in Korinthi¨ers wordt duidelijk gemaakt... Maar dat ze bemiddeling niets van doen heeft met "nauwkeurige kennis", de dag van vandaag, volgens mij ligt dat nog in de toekomst, zoals ik uit Jesaja opmaak... Dat iedereen Jehovah zou kennen.
    A victim is someone who blames it all on someone else. Why give all the power to someone else and leave yourself powerless? - Christina Moss

Lambert's schermafbeelding

Standaard Re: OT:Jehovah's getuigen- Is Jezus uw middelaar?

Jouw visie klopt in mijn verbeelding aardig Zenodotus. Bij de Opstanding na de Duizend jaar, zal men Jehovah leren kennen.
    De beide andere groepen, de 144.000 en de grote schare eerste christenen, behoren tot hen die de 1e opstanding kregen en hier ga ik van uit dat beide groepen een hemelse opstanding kregen , tenminste volgens Opb.. Ik geloof dus dat alle nu doden tot de tweede opstanding gaan behoren, op de aarde
    Als je begrijpt wat ik bedoel

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Soortgelijke discussies

1. OT: Jehovah's Getuigen in Nederland
    By Vorser in forum Openbaar Terras - Archief
    Reacties: 50
    Laatste Bericht: 16 januari 2012, 14:13
  2. Zenuwziekte bij Jehovah Getuigen hoger dan bij niet Getuigen.
    By Fortuin in forum Openbaar Terras - Archief
    Reacties: 168
    Laatste Bericht: 29 augustus 2011, 07:16
  3. OT: Ex-Jehovah-Getuigen Hyves
    By anita mama van 4 in forum Openbaar Terras - Archief
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 22 november 2007, 11:58
  4. Geschiedenis Van Jehovah's Getuigen
    By Dannybloem in forum Openbaar Terras - Archief
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 21 september 2006, 07:35

Regels voor berichten