Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard OT:een prachtig staaltje van naaste liefde

een prachtig staaltje van naaste liefde.
    twee heren ons wel bekend.Bram Moszkowicz/Gordon.

twee mensen ieder vanuit een eigen leefwereld bezien.

hoe een man van aanzien zijn bedrijf tot een totale aftakeling gaat ervaren en.
    dan zijn naaste leerd kennen,
    terwijl zijn familie,vrienden en kennissen er bij staan en toe kijken hoe hij naar de knoppen gaat.komt daar uit een onverwachte hoek gekke Cordon,zij zijn geen vrienden hebben elkaar 2 maal ontmoet en deze bied spontaan aan ik ben er voor je ik ga jou helpen,hij loopt niet voorbij maar schenkt aandacht aan de mens die waarschijnlijk door vijanden het liefst onder een brug zien eindigen.

natuurlijk is de situatie de eigen verantwoording van dom handelen.maar wie maakt er geen fouten?voor mosje een les in nederigheid hij uitte zich in woorden van ontroerend en bijzonder en dat is het ook.let wel het was geen staaltje van Cordon om in de belangstelling te staan, anderen hebben dit kenbaar gemaakt.het was van Cordon puur medeleven met een mede mens prachtig Puck,

Bokito's schermafbeelding

Standaard Re: OT:een prachtig staaltje van naaste liefde

Pucka.

Op zich heel mooi van Gorden en ik gun Bram heus geen slechts, maar ik blijf het een ontzettende arrogante, verwaande en over het paard getilt mannetje vinden.
    Hij heeft fouten gemaakt, en denkt dat hij onder en boven de wet is, nou dat heeft hij dan mis.

Groetjes Bokito.

Bolito.
    ik begrijp precies wat je bedoeld.maar zulk soort levenslessen kan een verandering in een mens te weeg brengen voor het leven. het leert ons na denken dat hoogmoed voor de val komt maar ook dat zo,n levens les iemand tot nadenken stemt,

persoonlijk ken ik iemand die niet één keer maar tich keren hetzelfde is overkomen de eigenzinnigheid van zo,n persoon maakt dat deze keer op keer dezelfde fout blijft maken en er niets van leerd.dat is de bedoeling leren inzien, waar deed ik het verkeerd tot dat men zelf gaat inzien dat de fout bij hen zelf ligt.

mensen die de nijging hebben dat alles wat hun overkomt dat de ander daar schuldig aan is,weten op het moment dat hun geweten gaat spreken zij de waarheid onder ogen moeten zien zo,n persoon moet bij zijn naasten dan ook wel weer een kans krijgen zodat deze niet zijn leven lang de stempel houd van zijn oude handelingen,puck.
    Laatst gewijzigd door pucca; 4 december 2014 om 21:21 Reden: aanpassing

Bokito's schermafbeelding

Ja Pucka, dat is ook wel zo.
    Vroeger had ik meer respect voor hem, en ik weet zelf niet goed hoe het kwam, maar deze man denkt soms dat hij God is en daar vergist hij zich toch echt in.
    Maar goed, hopen dat hij hier iets van leert...

Gr Bokito.

Regels voor berichten